lauantai 1. maaliskuuta 2014

Päiväkirja: 13 päivää - lauantai-ilta tulossa

Olen alkoholisti.

Tämä on tarinani siitä, kun taistelen viinaa vastaan tai joudun antamaan sille periksi. En tiedä kumpi on lopputulos, sen näkee myöhemmin. Tähän asti viina on voittanut. Aina.

Nyt olen ollut 13 päivää juomatta katkon jälkeen. Helvetin vaikeeta. Vaikeaa, vaikka käytössäni on Antabus. Ei se ole ennenkään estänyt mitään - tosin kroppa ja sydän on ollut kovilla (en suosittele kenellekään kokeilemaan edes tuota yhdistelmää). Voi nimittäin päätyä "hidastetun luodin" sijaan suoraan mustaan pussiin.

Yritän kirjoittaa avoimesti ajatuksistani ja siitä kuinka taistelen. En ota (osaa ottaa ainakaan vielä) kantaa siihen, onko alkoholismi sairaus vai ei. Itse olen extreme-tyyppinen ihminen. Minulla on vain kaksi tilaa: ON tai OFF. Valkea tai Musta. Minulla ei ole harmaan sävyjä. Ei ole ollut ikinä, enkä usko että ikinä tuleekaan. Jos teen jotain, teen sen täysillä. Jos en tee - en todellakaan käytä ajatustakaan asian miettimiseen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti