maanantai 12. toukokuuta 2014

Päiväkirja: Uusi yritys

Retkahduksen syiden pohdintaa


Vähän jotenkin epätoivoinen olo. Retkahdus tuli, vaikka olin päättänyt että niin ei kävisi. Samaan aikaan olo oli alkanut ensimmäisen kerran pitkästä aikaa tuntua hyvältä - siis masennuslääkkeen pois jättämisen jälkeen. Olin hyvällä tuulella ja positiivisella mielellä. Asiat rullasivat! Ja sitten: PAM!

Epätoivoiseksi olon tekee se, että nyt yritin jo heti ensimmäisen kännin aikana ensimmäisenä iltana selviämisasemalle. Ei onnistunut, kun en tuntenut "toimintatapoja", näistähän olen kirjoittanut aikaisemmin: http://alkoholistinelamaa.blogspot.fi/2014/05/paivakirja-hengissa.html. Siitähän se sitten taas lähti.

Nyt uusi raitistumisyritys käynnissä. Mitään en voi luvata, en edes itselleni. Kun pohdin tuon retkahduksen syitä, niin löysin siihen omasta mielestäni kaksi syytä:

  1. stressin laukeaminen
  2. liian positiivinen mieliala ja asioiden rullaaminen hyvin eteenpäin

Tavallaan taas tämä mun epäsuorasti itsetuhoinen diagnoosi ehkä hieman taustalla? Että mä jumalauta kaivan itselleni paskat fiilikset vaikka väkisin. Tavalla tai toisella, mutta kaivan! Et heti kun alkaa tuntua hyvältä, se pitää laittaa poikki ettei tipahda liian korkealta. Tai oikeastaan on huono omatunto hyvästä olosta.

No mut joo - nyt päivä kerrallaan. Taas.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti